Ana Yarışma

Image link
Abu Haraz

Maciej J. Drygas, 2013, Poland / Polonya, 73′

Künye

Editing: Rafal Listopad

Photography: Andrzej Musial

Music: Pawel Szymanski

Producer: Maciej J. Drygas

Producer Company: Drygas Production

Sinopsis

Abu Haraz Kuzey Sudan’daki çölün ortasında ufak bir köydür. Nil Nehri üzerindeki devasa barajın yapımıyla birlikte köyün sakinleri için hayatın asırlık doğal ritmi bozulmuş olur. Filmin ekibi bu köyün sakinleriyle yıllar geçirmiş ve onların kaderi tersine döndürmek için verdikleri boşuna çabaya şahit olmuştur.

Image link
Web / Ağ

Michael Kleiman, 2013, ABD / America , 83

Künye

Editing Michael: Kleiman and Michael Pertnoy

Photography: Humberto Saco, Cesar Fajardo, Josh Miller and Julien Diaz

Producer: Michael Pertnoy, Michael Kleiman, Stefan Nowicki, Joey Carey

Sinopsis

Dijital ormana hoş geldiniz… Film günümüzdeki ve gelecekteki küresel bağlantılılık halinin hayatlarımız üzerindeki etkisine bakıyor; ayrıca dijital ilişkilenmelerin yararları ve yarattığı karmaşalar üzerinde duruyor. Foursquare’in kurucusu Dennis Crowley, Wikipedia’dan Jimmy Wales ve Nicholas Negroponte gibi sektörün önde gelen büyük isimleriyle yapılan görüşmeler hayatlarımızı daha iyi anlamamızı sağlıyor.

Image link
The Beekeeper / Arıcı

Mano Khalil, 2013, Switzerland / İsviçre, 107′

Künye

Editing: Thomas Bachmann

Photography: Mano Khalil, Steff Bossert Producer Mano Khalil

Producer Company: Frame Film

Music: Mario Batkovic

Sound: Weli Cici, Rolf Buttikoffer

Sinopsis

Film bir arı yetiştiricisinin dokunaklı hikâyesini anlatıyor. Türk-Kürt savaşının yarattığı çalkantı, arı yetiştiricisinin sahip olduğu her şeyi elinden almıştır: karısını, çocuklarını, ülkesini ve geçimini sağladığı 500’den fazla arı kolonisini… Geride sadece arılara olan sevgisi ve ne yaşamış olursa olsun bireye olan sarsılmaz inancı kalmıştır. Arı yetiştiricisi, yoksunluklarla dolu uzun bir arayış sonrasında bu tutkusu sayesinde kendine İsviçre’de yeni bir hayat kurar.

Image link
The Grocer / Bakkal

Dimitris Koutsiabasakos, 2013, Greece / Yunanistan, 81′

Künye

Editing:Apostolis Agrogiannis

Photography: Haris Farros

Producer: Dimitris Koutsiabasakos

Producer: Company KinoLab

Music: Vangelis Fampas

Sound: Vangelis Fampas

Sinopsis

Seyyar bakkal Nikos Anastassiou ve karısı Sophia 1980’li yıllardan beri aynı rotayı izler. Tüm sene boyunca haftada bir gün Trikala şehrinden yola çıkan çift 75 km’lik yolu giderek güneybatı Pindos Dağları’ndaki terk edilmiş köyleri ziyaret eder. Son yıllarda oğulları Kostas ve Thymios da onlara yardım etmektedir. Belgesel, Anastassiou ailesinin dört mevsime yayılan yolculuğunu takip ediyor.

Image link
My Name is Salt / Benim Adım Tuz

Farida Pacha, 2013, Switzerland / İsviçre, 92′

Künye

Editing:Katharina Fiedler

Photography: Lutz Konermann

Producer: Lutz Konermann, Farida Pacha

Producer Company: Leafbird Films

Music: Marcel Vaid

Sound: Sanjeev Gupta, Ramesh Birajdar, Florian Eidenbenz

Sinopsis

Binlerce aile yıllardır, sonu gelmeyen sekiz ay boyunca Hindistan’daki bir çöle gidip yakıcı topraktan tuz çıkarır. Her musonda çöl denize döndüğü için tuz tarlaları sürüklenip gider. Yine de geri dönerler ve dünyadaki en beyaz tuzu üretmek için didinirler.

Image link
Five Star Existence / Beş Yıldızlı Varoluş

Sonja Lindén, 2011, Finland / Finlandiya, 90′

Künye

Editing: Samu Heikkilä

Photography: Peter Flinckenberg

Producer: Sonja Lindén

Producer Company: Avanton Productions

Music: Rebekka Karijord

Sound: Janne Laine

Sinopsis

Günlük hayatın gittikçe hızlanması ve birey olarak sanal varlığımızın artmasıyla birlikte gerçek ve sanal benliklerimiz arasındaki çizgi belirsizleşmeye başladı. Yönetmen, bu kişisel ve sinemaya özgü yolculukta günümüzde özgürlük ve bağımlılık arasındaki bağı gözlemliyor.

Image link
A Few Brave People / Bir Avuç Cesur İnsan

Rüya Arzu Köksal, 2011, Turkey / Türkiye, 87′

Künye

Editing: Devrim Akteke

Photography: Aydın Kudu

Producer: Rüya Arzu Köksal

Producer Company: Turkishmoon Film Yapım

Music: Rüya Arzu Köksal

Sound: Rüya Arzu Köksal

Sinopsis

‘Bir Avuç Cesur İnsan’, Karadeniz Bölgesi’ndeki yerel halkların nehirlerini ve geçim kaynaklarını özel şirketlere satmaya hevesli hükümete karşı verdikleri olağanüstü mücadeleyi güçlü bir biçimde aktarıyor.

Image link
Chai Qian - Displaced / Chai Qian - Yerinden Edilmiş

Mali Arun, 2011, France / Fransa, 19′

Künye

Editing: Mali Arun

Photography: Mali Arun

Producer: Shanti N. Selk

Producer Company: La Ruche Productions

Sinopsis

Chai Qian, sürekli yıkım ve yeniden inşa halindeki bir şehrin kentsel dönüşüm projeleri arasında gezinen bir izlenimcidir.

Image link
CHAR... the No-Man's Island / CHAR...Tarafsız Ada

Sourav Sarangi, 2013, India / Hindistan, 88′

Künye

Editing: Sourav Sarangi

Photography: Sourav Sarangi, Rabindranath Das, Minarul Mondal

Producer: Sourav Sarangi

Producer Company: Son et Lumiere

Sound: Dipankar Chaki, Shinichiro Ogata

Sinopsis

Genç Rubel Hindistan’da okula gitmek istiyor, ama hayatın gerçekleri onu her gün Hindistan ve Bangladeş arasında uluslararası sınır vazifesi gören Ganj Nehri’ni geçerek pirinç kaçakçılığı yapmaya zorluyor. Rubel’in evini aşındırıp götüren nehir bu. Rubel şimdi nehrin içindeki bir adada, CHAR’da yaşıyor; ama nehir adayı da aşındırmaya başladı bile.

Image link
Ecumenopolis: City Without Limits / Ekümenopolis: Ucu Olmayan Şehir

İmre Azem, 2014, Turkey / Türkiye,17′

Künye

Editing: Eray İlhan, Arzu Volkan

Photography: İmre Azem

Producer: Gaye Günay

Sinopsis

Ekolojik eşikler aşılmış, ekonomik eşikler aşılmış, nüfus eşikleri aşılmış, sosyal uyum bozulmuş. İşte neoliberal kentleşmenin fotoğrafı: “Ekümenopolis”. Bu ilk uzun metrajlı belgeseliyle İstanbul’a bütüncül bir yaklaşımla bakmayı amaçlayan ve değişim kadar onun dinamiklerini de sorgulayan İmre Azem, bizi yıkılmış gecekondu mahallelerinden gökdelenlerin tepelerine, Marmaray’ın derinliklerinden üçüncü köprünün güzergâhına, gayrimenkul yatırımcılarından kentsel muhalefete, bu uçsuz bucaksız kentte uzun bir yolculuğa çıkartıyor. Bu sayede belki de yaşadığınız İstanbul’u yeniden keşfedeceksiniz ve umarız ki değişime seyirci kalmayacak, onu sorgulayacaksınız.

Image link
Sunflower / Gündöndü

Nejla Demirci, 2012, Turkey / Türkiye, 30′

Künye

Editing: S.Korhan Güner, Mahir Güven

Producer: Nejla Demirci

Producer Company: Ney Reklam

Music: Serkan Çağrı

Sinopsis

Ergene Nehri’nin hikâyesi. Belgesel, Ergene havzasındaki toplumsal, kültürel ve ekonomik değişimleri tanıkların ağzından anlatıyor. ‘Gündöndü’,, sanayinin tahrip edici etkilerini gösterirken halkın Ergene’yi tekrar kazanma uğruna verdiği mücadeleyi gözler önüne seriyor.

Image link
Hands-on: Women-Climate-Change / Hands-on: Kadınlar-İklim-Değişim

Liz Miller, Nupur Basu, Karen Winthers, Mary Kiio, Iphigénie Marcoux-Fortie, 2014, Canada / Kanada, 46′

Künye

Editing: Rebecca Lessard

Photography: Iphigénie Marcoux-Fortie, Karen Winthers, Mary Kiio

Producer: Liz Miller

Producer Company: International Association of Women in Radio and Television, Red Lizard Media

Music: Rebecca Lessard

Sinopsis

‘Hands-on’ dört kıtadan dört kadının iklim değişikliğine karşı politika, protesto, eğitim ve yenilik yoluyla verdikleri savaşı anlatıyor. Belgesel, kadınların bilgiyi ve yerel ağları nasıl uygulanabilir stratejilere dönüştürdüğünü güçlü bir biçimde gösteriyor. Ortak çalışma ürünü bu 48 dakikalık belgesel kültürler ve nesiller içinden benzersiz bakış açıları sunuyor.

Image link
The Carbon Rush / Karbona Hücum

Amy Miller, 2012, Canada / Kanada, 84′

Künye

Editing: Boban Chaldovich

Photography: Paul Kell

Producer: Byron A Martin, Amy Miller

Producer Company: Wide Open Exposure Productions, Byron A Martin Productions

Music: Benoit Groulx

Sound: Dan Lagace

Sinopsis

Panama’da yüzlerce hidroelektrik santral var. Hindistan’da fırınlarda çöp yakılıyor. Honduras’ta hurma yağından biyogaz elde ediliyor. Brezilya’da okaliptüs ağaçları odun kömürü için yetiştiriliyor. Bütün bu projelerin ortak noktası nedir peki? Ortak nokta bu projelerin hepsinin başka bir yerde yaratılan kirliliği dengeledikleri için karbon kredisi alıyor olmaları. Salınımı gerçekten azalttıklarını söylemek mümkün mü? Peki ya bu projelerin devam etmekte olduğu yerlerde yaşayan insanlar ve halklar nasıl hissediyor?

Image link
Cotton Dreams / Pamuktan Hayaller

Sandeep Rampal Balhara, 2014, Poland, India / Polonya, Hindistan 14:30′

Künye

Photography: Jonathan Young, Sunil Balhara

Producer: Marcin Malatynski

Producer Company: Polish National Film School, Lodz

Sound: Rafal Nowak

Sinopsis

Büyüyen ekonominin yan etkileri ve biyoteknolojinin yaygın kullanımı Hintli çiftçileri dünyanın en büyük tarım krizine sürükledi. ‘Pamuktan Hayaller’ böyle bir ailenin hayatına girerek Hindistan’ın kırsal kesiminde çok zor şartlar altında yaşayan bu ailenin hayatından trajik bir sevgi, hayat ve özveri hikâyesi çıkarıyor.

Image link
On the Art of War / Savaş Sanatına Dair

Luca Bellino, Silvia Luzi, 2012, Italy / İtalya, 85′

Künye

Editing: Luca Bellino

Photography: Vania Tegamelli

Producer: Giovanni Pompili, Margherita di Paola

Producer Company: Kino, Indieair, Tfilm

Music: Nicolò Mulas

Sound: Paolo Benvenuti

Sinopsis

Dört işçi Milano’daki son işler fabrika olan INNSE’nin içindeki 20 metrelik gezer vince tırmanır. Makinelerin sökülmesini ve çalıştıkları fabrikanın kapanmasını durdurmak için kendilerini aşağıya atmakla tehdit ederler.

Image link
Children of Sodom / Sodom'un Çocukları

York-Fabian Raabe, 2013, Germany / Almanya, 15′

Künye

Editing: Helena Ekre, York-Fabian Raabe

Photography: Tobias von dem Borne

Producer: York-Fabian Raabe

Producer Company: York-Fabian Raabe Filmproduktion

Sound: Daniel Engel, Takis Christos Sariannidis

Sinopsis

‘Sodom’un Çocukları’ Oko ve Kojo* adlı iki arkadaşın hayatındaki bir güne tanıklık eder. Bu iki çocuk Gana’nın başkenti Akra’daki elektronik atık alanı Agbogbloshi çevresinde yaşayan 30.000 sokak çocuğundan sadece ikisidir. E-atıkların çoğu Batı dünyasından gelmektedir. *Adlar değiştirilmiştir.

Image link
Honour Your Word / Sözünü Tut

Martha Stiegman, 2013, Canada / Kanada, 59′

Künye

Editing: Angela Baker

Photography: Iphigénie Marcoux-Fortier

Producer: Martha Stiegman, Marlene Edoyen, Malcolm Guy

Producer Company: Productions MultiMonde & Rippling Current Media

Music: Stephen de Oliveira

Sinopsis

‘Sözünü Tut’ Barriere Gölü Alqonquinlilerin barikatların arkasındaki yaşamının yakın bir portresi. İlham verici bir yerli Halk olan Alqonquinlilerin ağırbaşlılığı ve cesareti yüz yüze oldukları siyasi adaletsizlikle tam bir zıtlık içinde.

Image link
Water Bedouins / Su Bedevileri

Ömer Güneş, 2014, Turkey / Türkiye, 17′

Künye

Editing: İshak Ayvaz

Photography: Yavuz Pullukcu

Producer: Sezai Güneş

Sound: Mustafa Güneş

Sinopsis

Belgesel Basra körfezinde Dicle ve Fırat Nehirlerinin döküldüğü noktada bulunan bataklıkta yaşayan su bedevilerinin yaşadığı su sorunlarına ve Türkiye’de 10 yıllık geçmişi olan Hasankeyf’in karşı karşıya kaldığı tehlikeye değinmektedir.

Image link
Tarlabaşı and me / Tarlabaşı ve ben

Marianna Francese & Jaad Gaillet, 2014, France, Italy / Fransa, İtalya, 70′

Künye

Editing: Marianna Francese & Jaad Gaillet

Photography: Marianna Francese & Jaad Gaillet

Producer: Materiaubis Production

Producer Company: Materiaubis Production

Music: Deli Grup & Derman

Sinopsis

Mustafa, hapisten çıkışından beri İstanbul’un farklı bölgelerinde bulunup türlü çeşit garip iş yaptıktan sonra Tarlabaşı’na taşınır ve çöp toplayıcısı olur. Mustafa tam da burada, kaybolmaya mahkum bu kozmopolit semtte kendine yeni bir hayat yaratır. Bizleri Tarlabaşı’nın renkli dünyasına götüren ‘Tarlabaşı ve Ben’ Tarlabaşı’nda yaşayanların hayatlarını ve tüyler ürperten bir İstanbul’u görmemizi sağlıyor. Bu esnada Mustafa da Tarlabaşı’ndaki bu hayata tüm gücüyle asılmak için beraat kararını bekliyor.

Image link
Tin House / Teneke Ev

Lara Plácido and Ângelo Lopes, 2013, Portugal / Portekiz, 14′

Künye

Editing: Edson Silva and Lara Plácido

Photography: Nenass Almeida e Mamadou Diop

Producer: Lara Plácido and Ângelo Lopes

Producer Company: M_EIA – Instituto Internacional de Arte, Tecnologias e Cultura

Sinopsis

İnşaatların yüksek maliyeti, mülk ve toprak fiyatlarındaki enflasyon gittikçe artan işsizlik oranlarıyla bir araya gelince Yeşil Burun Adalıların çoğu için ev almak ya da kiralamak zorlayıcı hale geldi. Bu yüzden yasadışı sığınakların yapımı arttı. Başka bir barınma seçeneği ya da yolu olmayan yoksul aileler için bu sığınaklar çoğunlukla tek seçenek. Peki bu durumda bu yasadışılık bir suç mudur?